ЄВРОАНТЛАНТИЧНА ІНТЕГРАЦІЯ

В Законі України «Про основи національної безпеки України» пріоритетами національних інтересів України визначено інтеграцію України в європейський політичний, економічний, правовий простір з метою набуття членства в Європейському Союзі, а також інтеграцію в євроатлантичний безпековий простір з метою набуття членства в Організації Північноатлантичного договору.

Європейська інтеграція України

Поширення євроінтеграційних стратегій в українському суспільстві визначає головні напрями модернізації роботи з учнівською, батьківською та педагогічною громадськістю в основі якої – ідея всебічного й гармонійного розвитку особистості як найвищої загальнолюдської цінності. Вона передбачає постійне вдосконалення сутнісних сил людини, забезпечення її конкурентоспроможності та мобільності, формування свободи думки та дії, усвідомлення гордості за свою державу, й на цій основі – підвищення рівня розвитку всього суспільства.

На сучасному етапі в українському просторі домінує доволі поверхове уявлення про Європейський Союз, його інституції, суспільно-політичні процеси, цінності та їх вплив на Україну. Без інформаційної стратегії, яка буде висвітлювати переваги європейського курсу держави, неможливо провести структурні євроінтеграційні реформи. Необхідно виробити систематичний механізм ефективного діалогу з громадськістю для поліпшення поінформованості в питаннях європейського вектора України.

Адже Угода про асоціацію з Європейським Союзом– це, насамперед, цінності, що формують відповідальне громадянське суспільство.

Саме через низьку обізнаність про європейські цінності українська громада сприймає євроінтеграцію як суто політичну матерію, предмет міжнародних переговорів і щось відірване від повсякденного життя. Однак реальна, а не декларативна європейська інтеграція має стосуватися внутрішнього розвитку держави, заснованого на цінностях для поліпшення життя звичайної людини. Це розвиток економіки на благо всього суспільства, бюджетні видатки в інтересах людини, рівність усіх перед законом, незалежно від посади й майнового становища, найвищі у світі екологічні й освітні стандарти, безпечні вулиці, чесні вибори, свобода зібрань, мітингів, опозиційної діяльності та боротьба з корупцією. Саме Європа створила світ таким, яким він є, саме тут були закладені основи сучасного державництва, громадянського суспільства, ефективної ринкової економіки, системи соціальної справедливості. А вільне висловлювання думок, цінність людської волі – це одне з основних надбань європейської цивілізації.

Україна не зможе ввійти до Європейського Союзу, допоки українське суспільство не почне інтегруватися в європейську систему цінностей.

Проблема цінностей, – насправді, є одним із найважливіших та дискусійних питань. Сьогодні держава трансформується з традиційного ладу суспільства (з елементами авторитаризму) до соціально-орієнтованого(з прозорою демократією). Йде зміна кількох ціннісних систем, які були надбані нашими пращурами за багаторічну історію, та формується нова, яка передбачає чітку орієнтацію на європейську шкалу цінностей, зростання значення культури громадянського суспільства, моральне оздоровлення, значні ціннісні досягнення українського народу. Європейські ідеали є переважно загальнолюдськими, а їхня “європейськість” часто полягає в пріоритетності й готовності втілювати та відстоювати їх. Тому у сучасній українській державі необхідні зміни в акцентах розвитку особистості. Нині слід формувати не стільки сентиментального громадянина, який любить свою Батьківщину, скільки дієвого патріота який бере активну участь у модернізації суспільства і держави.

Практичні, рішучі дії в галузі освіти допоможуть зміцнити демократичну культуру, що призведе до зменшення рівня нетерпимості та упереджень, а також скорочення кількості прихильників насильницького екстремізму. Однак заради досягнення цих цілей ми освітяни мусимо мати чітке розуміння демократичних компетентностей, що повинні бути покладені в основу освітніх програм. Нещодавно розроблені Радою Європи Рамки компетентностей для культури демократії пропонують перелік компетентностей, оволодіння якими дозволить кожному громадянину долучитись до розбудови культури демократії та забезпечить мирне співіснування в культурно різноманітних суспільствах. Використання даної моделі освітніми системами сприятиме підготовці учнів до дорослого життя як небайдужих та толерантних громадян демократичного суспільства.

В рамках розвитку євроінтеграційного прикордонного співробітництва у ВПУ № 71 проведено проведено заходи:
2023-2024 н.р.

– проведено лекцію для старших класів “Україна європейська держава”;
– проведено тематичну вікторину “Україна і НАТО: історія партнерства”;
– проведено інформаційну хвилинку”Україна і НАТО: шлях до Європи”
-інформаційні хвилини “Україна та Європа”, “Кордон поруч з нами”,
– години спілкування на тему “Перспективи європейської євроатлантичної інтеграції України”,
-індивідуальні бесіди “Ваші улюблені сучасні європейські письменники та поети”, “Євроатлантична інтеграція України – регіональний аспект»

Тематика інформаційно-просвітницької роботи в закладі освіти на 2024-2025 н.р.

– Правова культура – міцність держави.
– Національні та етнокультурні традиції.
– Толерантність та політична культура”.
– Культура міжетнічних відносин у полікультурному просторі?.
– Глобалізація: загроза або нова реальність?.
– Моє місце в соціумі. Соціальна мобільність.
– Ціннісні орієнтири та європейські цінності.
– Формула успіху. Вміння розставляти пріоритети”.
– Заможне суспільство – успішна держава.
– Україна – європейська держава. Міф чи реальність?.

 

Проєкт із психологічної реабілітації та посилення психологічної стійкості військовослужбовців.

За підтримки Програми людиноцентричного підходу НАТО, в рамках Комплексного пакету допомоги Україні, у Збройних Силах України успішно реалізується проєкт із психологічної реабілітації та посилення психологічної стійкості військовослужбовців.
У листопаді 2024 року було проведено 10 триденних тренінгів, у яких взяли участь 310 військовослужбовців, залучених до виконання завдань у районах бойових дій. Загалом даний етап проєкту передбачає проведення 70 тренінгів у період із жовтня 2024 року до квітня 2025 року.
Цей проєкт НАТО є вагомим внеском у посилення системи психологічної підтримки в Силах Оборони. Він сприяє не лише опануванню учасниками важливих теоретичних знань та практичних навичок, а й обміну досвідом у сфері психологічної підтримки персоналу, адже особлива увага приділяється взаємодії тренерів курсу із військовими психологами залучених підрозділів.
🔹 🔹 🔹
The project focused on psychological rehabilitation and resilience development for service members of the Defence Forces of Ukraine is being successfully implemented with the support of the NATO Human Centric Framework Programme, as part of the Comprehensive Assistance Package for Ukraine.
In November 2024, 10 three-day training sessions were conducted for 310 service members actively engaged in hostilities. Overall, this stage of the project includes the delivery of 70 training sessions between October 2024 and April 2025.
This NATO initiative represents a significant contribution to strengthening the psychological support system within the Defence Forces. It not only provides participants with valuable theoretical knowledge and practical skills but also facilitates the exchange of experience in psychological support, as particular emphasis is placed on collaboration between course trainers and military psychologists from the participating units.

NATO in Ukraine